Sourcing produse

 

Rolul procesului de sourcing este acela de a asigura un mix corespunzator de furnizori, tinta finala fiind accesarea profitabilitatii targetate. 

Negocierile cu furnizorii tin tot de procesul de sourcing, ele permitand atingerea nivelului de pret de vanzare final adaptat politicii de pret a firmei.

Bugetare

Stablirea targetului de vanzari se realizeaza in functie de trendurile pietei in cadrul careia firma actioneaza, dar si in functie de aspectele si actiunile sale specifice in piata.

Plecand de la targetul de vanzari se intocmeste bugetul de achizitii.

Momentul platii marfii este diferit de cel al vanzarii, insa cele doua elemente trebuie corelate si supravegheate permanent in activitatea de retail pentru a asigura un cash-flow consistent.

Marca proprie

Atat retailerii cat si producatorii se diferentieaza pe piata prin crearea propriilor marci. Comunicarea brandului este cea care diferentiaza un brand creat de companie de marca sa proprie.

Selectia SKUurilor este un pas foarte important, bazat pe analize profunde de piata si de categorie. 

Strategie

Misiunea firmei e cea care exprima ratiunea firmei de a fi, obiectivul determina in mod cuantificabil unde doreste compania sa ajunga, iar strategia defineste traseul pe care compania il va strabate pentru a-si atinge obiectivele. 

Este important ca strategia sa fie corect aleasa si urmarita permanent in vederea atingerii obiectivelor stabilte.

Operational

Layout-ul stabileste in linii mari pozitionarea categoriilor de produse in magazin functie de anumite criterii specifice, de exemplu tipologia de produs - sezonal, de impuls, etc.

Planograma defineste plasarea fiecarui SKU in parte la raft, succesiunea de sub-categorii si produse din cadrul categoriei.

Materialele POS, tehnicile de merchandising, organizarea marfii in magazin, pozitionarea casei de marcat, tehnicile de vanzare folosite de catre personalul din magazine sunt parte integranta a sferei operationale. 

Category Management

Category Management-ul are la baza conceptul de 4P sau marketing mix-ul: produs, pret, plasare, promovare.

Punctul de plecare este evident piata, ce are drept elemente centrale localizarea teritoriala, temporala, definirea tipologiei de client (varsta, gen, obisnuite de cumparare).

In ceea ce priveste categoriile de produse din portofoliu (sortimentatia selectata), sunt foarte multe criterii ce stau la baza selectiei, pornind de la publicul tinta, tendintele pietei, ponderea in vanzari a fiecarei sub-categorii de produse, sezonalitate. 

Politica de pret este o consecinta a strategiei generale a companiei, fiind de asemeni responsabila pentru asigurarea profitabilitatii.

Plasarea produselor vizeaza tehnicile de mercantizare, extrem de importante tinand cont de faptul ca o pondere foarte ridicata din clienti iau decizia de cumparare in fata raftului de produse. 

Promovarea trebuie realizata pe baze obiective, urmarind atingerea publicului tinta si respectand ciclul natural de vanzare al produselor, urmarit prin intermediul calendarului promo. 

Omnichannel

Share-ul vanzarilor online este pe trend crescator. Prezenta in mediul virtual a retailerilor a inceput sa devina indispersabila, integrarea cu  partea de brick & mortar fiind importanta din punct de vedere strategic.

© 2018 by 360 RETAIL CONSULTING