• Andreea Chelariu

Time management-ul echipei. Agile project management

Updated: Oct 3, 2018




Eram in etapa relativ de inceput a carierei si lucram pentru o companie antreprenoriala romaneasca. Toata lumea era foarte agitata deoarece urma sa ne listam la bursa si erau foarte multe lucruri de facut intr-un timp scurt. Nu eram in echipa de top management, cu toate acestea am fost contactata direct de catre managerul companiei care mi-a solicitat sa ma ocup de un anume proiect ce tinea tot de listarea la bursa.


M-am intors in birou hotarata sa imi aman toate celelalte task-uri si sa ma ocup imediat de cel abia primit.


Spre marea mea uimire, in cele cateva minute in care am coborat de la etajul 1 la parter unde aveam biroul, ownerul companiei adaugase acest task in lista mea de proiecte, incadrandu-l in categoria de prioritate medium.


Pentru ca da! Compania aceea romaneasca avea in urma cu 15 ani ceea ce multe multinationale nu au nici astazi - un sistem de taskuri online, care permitea oricui sa vizualizeze proiectele la care lucreaza colegii sai, statusul acestora, cine a alocat proiectele, cat de incarcat este fiecare coleg si implicit cat timp va avea de asteptat in cazul in care dorea sa ii aloce respectivului un job.


Fiind assignment primit direct de la proprietarul companiei am presupus ca trebuie sa fie prioritate zero, deoarece eu priveam situatia de la un anumit nivel.

Managerul companiei in schimb a vazut lista mea de taskuri cu alti ochi: cunoscand toate proiectele din companie a putut sa identifice alte elemente din lista mea drept mai importante decat ceea ce imi alocase in mod direct, atrangand dupa sine 'retrogradarea' in flancul doi a taskului primit.


In limbajul de management al anului 2018, am descris un flux Agile Project Management, cu obiectiv specific clar (listarea la bursa), impartit in multe grupuri mici de job-uri, fiecare cu dead-line-uri specifice, echipa dedicata si sponsor.



Ce beneficii aduce un astfel de sistem de organizare in companie?


In primul rand, transparenta. Managerii stiu in orice secunda cine la ce task lucreaza, cat de incarcata e fiecare persoana si cui i se aloca proiecte importante.


In al doilea rand, organizare si eficienta. Fiecare proiect va implica numarul optim de persoane, asigurand o structura organizationala echilibrata, resursa umana fiind corect alocata si utilizata.


In al treilea rand, promovare pe principii obiective. Sau macar accesul la informatii ce permit un sistem obiectiv de recompensare. Altfel spus, teoretic un astfel de sistem nu permite alocarea un task cuiva... scriptic, cand faptic l-a bifat altcineva. Zambesti gandindu-te la un anume personaj care isi asuma munca ta sau a colegului? Inseamna ca mai are de invatat compania pentru care lucrezi.


De asemeni, un volum de munca ajustat timpului de munca 9-17, evidentierea situatiilor de overloading, respectiv plata orelor suplimentare petrecute peste program.


O companie care lucreaza ca o echipa, avand obiective comune.


Bonus - intr-o companie ce asigura transparenta, promovarea pe principii obiective si alinierea remuneratiei la munca depusa, angajatii vor fi mult mai motivati si mai eficienti.


Octombrie 2018

office@360retail.ro

www.360retail.ro

0 views

© 2018 by 360 RETAIL CONSULTING